vrijdag 1 juni 2012

1966 mijn eerste Renault Dauphine

Mijn eerste eigen auto kocht ik voor 600 gulden uit een advertentie in de Arnhemse Courant. De Renault Dauphine zag er ongeveer uit als op de foto. Ik had de lichtblauwe carrosserie voorzien van roze vlakken omdat ik dat mooi vond. Voorin lagen een paar zware zandzakken omdat de auto nogal zwieberde op de weg (de motor zat achterin). De auto had een open dak en als ik van Oosterbeek naar het Thorbecke Lyceum in Arnhem reed, hing vaak buurtvriend Hans Beentje uit dat dak om commentaar te leveren op de fietsende vrienden die we voorbij reden.  Uiteindelijk was de auto zo verrot dat het motorblok met ijzerdraad aan de resten van het chassis hing. Zo reed ik de laatste rit naar de sloop van Jantje Fusé in Renkum.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten